The purpose of this article is a consideration of a psychosemantic method of «multiple identification» for studying of
pro-social behavior. The prospect of using the method of «multiple identities» to the study of the phenomenon of helping
behavior can be associated with the ability to examine the system of values that describe the content structure of the basic
actions. These structures, as the most stable and characteristic for a certain group of subjects, help to see the possible reasons
of formation of helping behavior. The specifics of the proposed methodology is that it allows you to trace the features
of the understanding, evaluation of the action, in the context of a particular action.
Предпринята попытка анализа психосемантического метода множественной идентификации для изучения
просоциального поведения. Перспектива использования метода множественных идентификаций к исследованию
феномена помогающего поведения может быть связана с возможностью исследовать системы значений, описывающих содержательную структуру базовых поступков. Эти структуры, являясь наиболее устойчивыми и характерными для определенной группы испытуемых, позволяют увидеть возможные основания формирования помогающего поведения. Специфика предложенной методики заключается в том, что она дает возможность
проследить особенности понимания, оценки поступка в контексте, конкретного действия.