Improvement of quality of fundamental archaeological education demands not only aiming at priority development of an intellectual component of the social and cultural phenomena of the past, but also mastering in perfection modern information technologies. Such statement of a question demands development and introduction of modern general educational training programs and creation more ample opportunities for an individualization of training of students, including due to use of remote forms of training. In our paper is discussed adequate decision of this task: creation of the special Web-server including subsystems of an input/data storage, methods of the statistical analysis of the data and representation of results.
Повышение качества фундаментального археологического образования требует не только установки на приоритетное освоение интеллектуальной составляющей социальных и культурных явлений прошлого, но и овладение в совершенстве современными информационными технологиями. Такая постановка вопроса вызывает необходимость разработки и внедрения современных общеобразовательных обучающих программ и создание более широких возможностей для индивидуализации обучения студентов, в том числе за счет использования дистанционных форм обучения. В статье обсуждается адекватный вариант решения этой задачи – создание специального Web-сервера, включающего подсистемы ввода/хранения данных, методов статистического анализа данных и представления результатов.